Translate

28.04.2014

Zupa ogorkowa z ryzem





  • pol kurczaka 
  • 2 marchewki 
  • 1 pietruszka 
  • kawalek selera 
  • 1 por 
  • 1 zabek czosnku
  • 3 duze kiszone ogorki  
  • warzywko 
  • 8 ziaren pieprzu 
  • 5 ziaren ziela angielskiego
  • 3 liscie laurowe 

  1. Mieso myjemy, w garnku zalewamy woda i stawaimy na rozgrzany palnik 
  2. Warzywa marchewke, pietruszke i seler obieramy
  3. Wszystko sieramy na tarce 
  4. Do gotujacej wody z miesem  dorzucamy wszystkie warzywa i wsypujemy dwie lyzki warzywka, pieprz, ziele angielskie i lisc laurowy 
  5. Wszystko gotujemy ok 45 min (az mieso nie bedzie miekkie) 
  6. Ogorki kiszone scieramy na tarce i podlewamy woda z ogorkow, w tym samym czasie gotujemy 1 torebke ryzu
  7. Po 45 min dodajemy ogorki i jeszcze gotujemy ok 15 min 
  8. Na koniec dorzucamy ryz mieszamy razem i podbijamy smietana 


Smacznego!

27.04.2014

Sernik II



  1. Ciasto: http://klaudynamoscicka.blogspot.co.uk/2014/04/polkruche-ciasto.html 
  2. Masa serowa:
  • 250 g serka mascarpone
  • 500g sera bialego do sernikow  
  • 2 zoltka 
  • 70 g cukru pudru 
  • 50 g kaszy manny 


  1. Do jednej miski wrzucamy ser bialy i serek mascarpone 
  2. Dodajemy 2 zoltka i wszystko razem mieszamy 
  3. Potem dodajemy cukier puder, znow mieszamy  
  4. Na sam koniec dodajemy kasze manne i mieszamy 
  5. Na formie wylozonej papierem mamy juz ciasto, na to nakladamy mase serowa 
  6. Na wierzch rowniez kladziemy cienka warstwe ciasta 
  7. Do nagrzanego piekarnika do 180C wkladamy ciasto i pieczemy 45 min
  8. Po upieczenu ciasto zostawiamy na 30 min w uchylonym piekarnkiku 
  9. Na koniec ciasto wyciagamy i pozostawiamy do ostygniecia 



Smacznego! 


25.04.2014

Gulasz





  • 500g miesa wieprzowego 
  • 2 srednie cebule 
  • 1 marchewka 
  • 0.5 pietruszki 
  • 0.5 papryki czerownej 
  • 3 ziarenka pieprzu 
  • 2 ziarenka ziela angielskiego 
  • 2 liscie laurowe 
  • 2 zabki czosnku 
  • tluszcz do podsmarzania
  • maka




  1. Myjemy mieso kroimy w kostke, solimy i macerujemy czosnkiem 
  2. Podsmarzmy na tluszczu (olej, oliwa ) 
  3. Mieso wrzucamy do rondelka 
  4. Marchewke i pitruszke obieramy, a potem scieramy na tarce i dorzucamy do miesa 
  5. Do miesa wlewamy wode, tak aby zakryla mieso 
  6. Dorzucamy pieprz, ziele angielskie, lisc laurowy i jeden zabek czosnku
  7. Podsmarzamy pokolei pokrojona cebule, potem papryke i wszystko dodajemy do miesa
  8. Wszystko razem dusimy ok 1h 
  9. Potem w wodzie rozrobic dwie lyzki maki i dodac do gulaszu 
  10. Poczekac az zgestnieje i mozna jesc 


Smacznego!

22.04.2014

Zurek wielkanocny



  • 0,5 kg kielbasy bialej 
  • 6 jajek 
  • pol cebuli
  • majeranek 
  • zakwas do barszczu bialego 
  • warzywko
  • lisc laurowy 
  • pieprz w ziarenkach 
  • ziele angielskie



  1. Kielbase zalewamy woda i stawiamy na ogniu 
  2. Jak sie zagotuje dodajemy lyzke warzywaka, 3 liscie laurowe, pieprz i ziele angielskie i przez chwile gotujemy 
  3. Na patelni podsmarzamy pokrojona cebule 
  4. Do wywaru dolewamy zakwas i wsypujemy lyzke majeranku 
  5. Przez chwile gotujemy i na sam koniec dodajemy podsmarzona cebule 
  6. Na talerzu dajemy pokrojone jajko i zalewamy zurkiem 


Smacznego!


Salatka warzywna ( tradycyjna)


  • 3 marchewki
  • 2 pietruszki 
  • seler (polowka)
  • 1 por 
  • kukurydza 
  • groszek 
  • 5 ziemniakow 
  • fasola czerwona 
  • 4 jajak
  • 5 ogorkow kiszonych 
  • 1 jablko
  • sol
  • pieprz
  • majonez



  1. Obieramy warzywa: marchewke, pietruszke, seler i ziemniaki 
  2. Gotujemy warzywa : marchewke, pietruszke, selera razem i w osobnym garnku ziemniaki
  3. Po ostygnieciu warzyw kroimy w kostke, pora tez kroimy drobno  
  4. Na tarce scieramy ogorki, ugotowane jajka i jablko 
  5. Dodajemy po jednej puszce kukurydzy, groszku i fasoli czerwonej
  6.  Doprawiamy sola i pieprzem 
  7. Na koniec dodajemy majonez ( ja polecam na noc zostawic bez majonezu, wtedy smaki sie wymieszaja) 


Smacznego!

21.04.2014

Karczek pieczony


  • 1,5 kg karczku 
  • pieprz 
  • sol 
  • papryka 
  • czosnek 
  • oliwa z oliwek 
  • lisc laurowy
  1. Mieso myjemy i suszymy 
  2. W miseczce wlewamy oliwe dodajemy lyzke pieprzu, lyzeczke papryki i zabek posiekanego  czosnku. Mieszamy to razem 
  3. W mieso wcieramy sol, potem macerujemy mieso oliwa z przyprawami 
  4.  Wkladamy do rekawa do krotego wrzucamy pokrojony zabek czosnku i 3 liscie laurowe 
  5. Mieso odstawaimy na drugi dzien w lodowce, aby naszlo przyprawami
  6. Drugiego dnia wyciagamy mieso i do nagrzanego piekarnika ( 180C) wstawiamy mieso
  7. Pieczemy 1godz 15min, wyciagamy mieso na chwile i przecinamy rekaw od gory
  8. Wstawiamy mieso na jeszcze 15 min, aby mieso przypieklo sie od gory


Smacznego!

Jajka faszerowane pieczarkami


  • 8 jajek 
  • 300 g pieczarek 
  • 1 duza cebula 


  1. Obieramy pieczarki i myjemy 
  2. Kroimy tylko kapelusze w drobna kostke 
  3. Obieramy cebule i tez kroimy w drobna kostke 
  4. Na patelni rozgrzewamy maselko przesmarzamy cebule, potem dorzucamay pieczarki 
  5. Wszystko razem podsmarzamy 
  6. W trakcie gotujemy jajka 
  7. Ostudzone jajka obieramy i przekrajamy na polowki 
  8. Oddzielamy zoltka i dorzucamy do przesmarzonych juz pieczarek z cebula 
  9. Pieczarki z cebula i zoltkami mieszamy, az wszystko razem sie scali 
  10. Nadziewamy jajka masa 
  11. Jajka mozna przystroic majonezem. 


Smacznego!

Szarlotka

Skoro juz jestesmy przy ciastach to moze teraz juz udany placek, a mianowicie mowa o szarlotce.



  1. Ciasto:  http://klaudynamoscicka.blogspot.co.uk/2014/04/polkruche-ciasto.html 
  2. Teraz kwestia jablek 
  • 5 duzych jablek 
  • 3 lyzeczki cynamonu 
  • 2 lyzki budyniu smietanowego lub waniliowego
  • 0,5 szklanki cukru pudru 
  1. Obieramy jablka i scieramy na tarce
  2. Przesmarzamy w rondelku jablka, dodajemy cynamon i cukier puder 
  3. Wszystko razem mieszamy 
  4. Jak juz wylaczymy ogien dodajemy budyn ( oczywiscie proszek)
  5. Mieszamy jablka i odstawiamy do ostygniecia 



Nieudane muffinki :P

Swieta swieta ... juz po swietach. Teraz czas sie pochwalic co takiego sie udalo zrobic na te swieta. Zaczne od tego, ze jak kazda z nas chcialam aby wygladalo wszystko ladnie i aby wszystko sie udalo. Jakto tradycyjne bywa oczywiscie ze musialo cos nie tak wyjsc. Wymyslilam sobie ze zrobie muffinkowe kurczaczki. Wszystko wygladalo dobrze, ciasto zrobione ( o dziwo jak proso sie je robi), zolty krem gotowy, foremki papierowe kupione ale ostatecznie wyszlo na to ze nie mama foremek do muffinek, w ktore bym mogla wkladac papierowe formy po czym nalewala bym tam ciasto i do piekarnika. I co na szybko wpadlam na pomysl zeby wlac cale ciasto do formy i upiec placek przystroic kremem.
I wyszlo mi cos takiego...
Nom nie wyglada to zle. Musze sie przyznac, ze i tak niestetyu nie wyszlo bo byl zaklaec ale coz tak tez sie zdarza. Jak to zazwyczaj bywa mezczyzni tez lubia zakalce wiec ciasto zniknelo ze stolu ;).


16.04.2014

Szybki deserek z truskawkami


  • 6 truskawek 
  • bita smietana 
  • sos toffi, czekoladowy ( zalezne od gustu)






  1. Truskawki myjemy, oszuszamy i kroimy w plasterki 
  2. Umieszczamy truskawki w miseczce 
  3. Dekorujemy owoce bita smietana i sosem np. toffi 
  4. I gotowe do jedzenia 

Smacznego!


Ps Wlasnie przed chwila mialam ochote na cos slodkiego wykorzystalam to co w domu i powstal szybki deser. Zawsze jest to pomysl na nie oczekiwanych gosci. Oczywiscie taki deser mozna robic sobie z innych rowniez owocow np. maliny, banany. 

15.04.2014

Polkruche ciasto


Jest to swietny podklad do kazdego placka jakie chcemy zrobic np. sernik, makowiec, szarlotka itd. Mozna tez upiec z niego ciasteczka :) 

Przepis 

  • 125 dag margaryny
  • 2 jajka
  • 400 g maki 
  • 120 g cukru pudru 
  • 1 lyzeczka proszku do pieczenia 


  1. Przygotowujemy wczesniej produkty do ciasta 
  2. Na stolnice przesiewamy make, cukier puder i dodajemy proszek do pieczenia 
  3. Mieszamy to razem 
  4. Dodajemy posiekana margaryne i lekko ugniatamy 
  5. Robimy taki jak by wulkan z masy i wbijamy w srodek jajka dalej ugniata az bedzie gladka konsystecja
  6. Zawsze powinno sie wlozyc ciasto do lodowki na min 30 min 
  7. Ciasto jest gotowe 

Takie ciasto powinno sie piec 45 min w temp 180C


Smacznego!

13.04.2014

Kurczak pieczony w rekawie


  • kurczak ok 1,5 kg 
  • sol
  • papryka 
  • majeranek
  • 2 zabki czosnku 
  • oliwa 


  1. Do miszeczki wlewamy oliwe nie za duzao 
  2. Dosypujemy lyzeczke papryki, dwie lyzki majeranku i rozgniecione 2 zabki czosnku 
  3. Mieszamy razem przyprawy, potem solimy wczesniej umytego kurczaka i wcieramy ta sol w mieso
  4. Macerujemy przyprawami tez dokladnie wcierajac 
  5. ieso wkladamy do rekawa i odstawiamy do lodowki na ok 1 godzine
  6. Po godzinie czasu do nagrzanego piekawnika ( 180C) wkladamy mieso w rekawie 
  7. Pieczemy 70 min, wyciagamy na chwilke kurczaka i robimy rozciecie w rekawie i znow pieczemy 20 min ( dzieki temu skorka od kurczaka bedzie chrupka )
  8. Kiedy juz sie upiecze kurczak mozna go wyjac z piekarnika i podawac

Smacznego!


12.04.2014

Bitki z karczku w sosie musztardowym




  • 6 plastrow miesa z karczku 
  • 3 srednie cebule 
  • 3 lyzki musztardy
  • 2 zabki czosnku
  • pieprz sypki 
  • papryka
  • sol
  • 3 liscie laurowe 
  • maka

  1. Mieso myjemy i oszuszamy na papierowych reczniczkach 
  2. Macerujemy mieso pieprzem, papryka i sola 
  3. Odstawiamy mieso do lodowki na ok godzine
  4. W tym czasie kroimy cebule w piorka i obieramy czosnek, a potem kroimy go w plasterki 
  5. Kiedy juz mieso sie odstanie w lodowce wyjmujemy 
  6. Na talerz wysykujemy troche maki i obtaczamy mieso podsmarzamy na rozgrzanej patelni
  7. Podsmarzone mieso wkladamy do rondla 
  8. Na patelni rozgrzanej podsmarzamy cebule 
  9. Podsmarzona cebule dorzucamy do miesa 
  10. Wszystko razem zalewamy woda tak zeby lekko zakrylo mieso 
  11. Dorzucamy pokrojony czosnek i 3 liscie laurowe 
  12. Ok 40 min dusimy mieso 
  13. Po tym czasie rozrobiona dwie lyzki maki z woda i mieszamy, tak aby nie powstaly grodki
  14. Teraz dodajemy trzy lyzki musztardy i jeszcze trzymamy na wolnym ogniu prze 15 min 
  15. Do tego mozna zrobic kopytka i swoja ulubiona surowke

Smacznego! 


 

11.04.2014

Orzezwiajacy drink


  • sok jablkowy
  • herbata mietowa 
  • lod do drinkow 
  • whisky



  1. Zaparzamy herbate mietowa i odstawiamy do ostygniecia 
  2. W lodowce trzymamy sok i whisky 
  3. Do szklanki wlewamy 4 nakretki whisky, pol szklanki herbaty i pol szklanki soku
  4. wszystko razem mieszamy i dodajemu lodu 


Smacznego!

09.04.2014

Omlet z cebula i kielbasa



  • pol cebuli 
  • kawalek kielbasy 
  • 4 jajka
  • 3 szklanki maki
  • 120 ml mleka 
  • sol


  1. Obieramy cebule i kroimy w drobna kostke 
  2. Kroimy kielbase w drobna kostke 
  3. Na patelni rozgrzewamy tluszcz i wrzucamy na niego cebule, troche podsmarzamy 
  4. Do cebuli dorzucamy kielbase i wszystko razem smarzymy 
  5. Odstawaimy patelnie z ognia i zajmujemy sie ciastem na omlety
  6. Do miski wbijamy jajka, chwilke mieszamy mikserem 
  7. Dosypujemy make i wlewamy mleko 
  8. Wszystko razem mieszamy mikserem 
  9. Do gotowego ciasta wsypujemy zesmarzona cebule z kielbasa i dodajemy do smaku soli 
  10. Wszystko mieszamy lyzka
  11. Rozgrzewamy patelnie z tluszczem 
  12. Smarzymy placki na cala patelnie 
  13. Gotowe omlety mozna jesc 

Smacznego!


08.04.2014

Zupa pomidorowa



  • mieso z koscia
  • 2 srednie marchewki 
  • 1 pietruszka 
  • kawalek selera 
  • 1 por 
  • 1 zabek czosnku 
  • koncentrat pomidorowy 
  • smietana 
  • jarzynka 
  • pieprz w ziarnach 
  • ziele angielskie 
  • lisc laurowy
  • makaron

  1. Mieso myjemy wkladamy do garnka i zalewamy woda 
  2. Jak sie zagotuje to odlac wode zalac znow i postawic na ogien 
  3. W tym czasie co sie bedzie woda zagotowywala obrac warzywa i pokroic je ( ja kroje w palasterki bo mojej corci latwiej sie je :D )
  4. Kiedy mieso sie zagotuje wrzucamy pokrojone warzywa, wsypujemy jarzynke ok 2 lyzki, 7 ziarenek pieprzu, 5 ziarenek ziela angielskiego i 3 liscie laurowe
  5. Wszystko razem gotujemy az mieso nie bedzie miekkie, czyli ok 45 min 
  6. Kiedy juz mieso jest ugotowane wyciagamy je 
  7.  Do miseczki wlewamy wywar i dodajemy do niego koncentrat pomidorowy caly sloik 
  8.   Mieszmy to co jest w misce i wlewamy do wywaru 
  9. Mieszamy i chwilke gotujemy 
  10. Wylaczamy palnik i znow odlewamy zupe do miski i dodajemy ze 4 - 5 lyzek smietany 
  11. Mieszmy to co w misce i powoli wlewamy do zupy ciagle mieszajac 
  12. Zupa juz jest gotowa 
  13. Gotujemy makaron wedlug przepisu na opakowaniu 
  14. Zupe podajemy ciepla z makaronem 

Smacznego!

07.04.2014

Sernik Klaudyny


Ciasto 

  • 125 dag margaryny 
  • 1 jajko
  • 400 g maki
  • 50ml miodu 
  • 20 g kakao 
  • 1 lyzeczka proszku do pieczenia 
  • 120 g cukru pudru 

  1. Mieszamy razem make, kako, cukier puder i proszek do pieczenia 
  2. Dodajemy jajko i posiekana margaryne 
  3. Wszystko razem ugniatamy dodajac stopniowo miod 
  4. Kiedy juz ciasto jest gotowe dzielimy na dwie czesci 2/3 i 1/3 ciasta 
  5. Wkladamy do lodowki na ok 30 min za ten czas zajmiemy sie serem 

Masa serowa

  • 300 g sera bialego 
  • 250 g serka mascarpone 
  • 2 zoltka 
  • 70 g cukru pudru 
  • 50 g kaszy manny 

  1. Ser bialy wrzucamy do miski i blendujemy go 
  2. Dodajemy serek mascarpone i wszystko razem mieszamy 
  3. Wpijamy zoltka, bialka odstawiamy na potem 
  4. Mieszamy i dodajemy cukier puder znow mieszamy 
  5. Na koniec wsypujemy kasze manne i tez mieszamy
  6. Gotowa mase serowa odstawiamy 

Pianka z bialek 

  • bialka jajek 
  • 20 g cukru pudru

  1. Ubijamy bialak 
  2. Dodajemy cukier puder i dalej ubijamy 
  3. Jak juz bialaka sa ubite odstawiamy 

Sernik 

  • ciasto
  • masa serowa
  • pianka z bialek 
  1. Na mala okragla foremke wykladamy 2/3 ciasta 
  2. Wkladamy do piekarnika nagrzanego do 180° 
  3. Ciasto pieczemy 30 min 
  4. Wyciagamy i rozlewamy mase serowa, nakladamy pianke z bialek i z 1/3 ciasta robimy kruszonke ( ja scieram na tarce ciasto) 
  5. Wszystko wladamy do piekarnika na 15min 
  6. Upieczone ciasto zostawiamy do ostygniecia 
  7. Potem wkladamy do lodowki do nastepnego dnia 
  8. Ser powinnien wyjsc puszysty 

Smacznego!



PS Sernika odstawienie do lodowki na drugi dzien jest konieczne poniewaz masa na poczatku bedzie leista i dopiero jak sie odstanie to zrobi sie spojona i puszysta Ja podalam ten sernik z bita smietana i sosem toffi ale mozna na swoj sposob podawac 

06.04.2014

Stek z frytkami




  • gotowe steki z miesa wolowego 
  • frytki 
  • papryka sypka 
  • sol

  1. Myjemy steki i osuszamy papierowymi recznikami
  2. Przyprawiamy steki papryka i sola
  3. Nagrzewamy piekarnik tak jak pisze na opakowaniu frytek 
  4. Frytki wysypujemy na brytwanke a steki kladziemy na grillu 
  5. Wkladamy razem i pieczemy tyle co frytki 
  6. Po upieczeniu gotowe do podania 
  7. Mozna do tego zrobic saltke i steki dobrze smakuja z sosem BBQ

Ps. Jest to obiad ktory robi moj maz zawsze, takze to jego przepis. Moge powiedziec tylko tyle, ze swietnie smakuje i jest szybki do przyzadzenia.  

04.04.2014

Kluski kladzione

  


  • 2 szklanki maki 
  • 2 jajka
  • 0,5 szklani cieplej wody 
  • sol 
  • cukier
  • 50g masla





  1. Do miski rozbic jaja wsypac make i wlac wode 
  2. Wszystko razem rozmieszac (mozna mikserem) wsypac szczypte soli i pomieszac lyzka.
  3. Zagotowac wode w garnku 
  4. Do gotujacej lekko osolonej wody wlewac z lyzki ciasto ksztaltujac kluski 
  5. Po wyplynieciu klusek gotowac ok 5min 
  6. W trakcie gotowania klusek rozgrzac w rondelku maslo i odstawic 
  7. Gotowe kluski polewamy maslem i posypujemy cukrem 
  8. Mozna jesc 
Smacznego!

Nalesniki z serkiem mascarpone



  • 2 szklanki maki 
  • 0.5l mleko
  • 2 jajka
  • 250 serka mascarpone 
  • 150ml smietany double cream 
  • sos toffi 
  • cukier puder 
  • 1 cukier waniliowy
  • sol

  1. Do miski przekladamy serek mascarpone dolewamy smietane i rozrabiamy trzepaczka dodajac stopniowo cukier puder i cukier waniliowy ( wedle gustu )
  2. Po rozrobieniu serka odkladamy go i bierzemy druga miske na rozrobienie ciasta
  3. Wsypujemy 2 szklanki maki, rozbijamy jaka i wlewamy mleko ( wczesniej zagrzane do temp. pokojowej) 
  4. Calosc mieszamy mikserem az konsystecja bedzie gladka dosypujemy szczypte soli i troszke cukru pudru.
  5. Jesli ciasto za geste mozna dodac wody a jesli za rzadkie dosypac troche maki
  6. Mamy gotowe ciasto na rozgrzana patelnie rozlewamy ciasto i smazymy placki nalesnikowe ( mnie wychodzi ok 15 sztuk )
  7. Na gotowe nalesniki nakladamy serek skladamy w tak zwana chusteczke i na koniec polewamy toffi
  8. Mozna podawac

Smacznego!



02.04.2014

Niedzielna kremowka








Niedzielna kremowka 








  • herbatniki digestive
  • maslo
  • 250g serka mascarpone
  • 1 jako 
  • cukier puder 
  • cukier waniliowy
  • 4 papierowe male brytwanki badz jakie sie ma 
  • owoce do przystroju ( tu akurat truskawki) 


  1.  Herbatniki ok 6 wrzucamy do sniadaniowki i walkiem kruszymy 
  2. W rondelku rozgrzewamy 50g masla 
  3. Do masla dodajemy rozkruszone herbatniki i razem mieszamy 
  4. Wsypujemy do brytwanek herbatniki do kazdej po rowno i odstawiamy
  5. Teraz do miski wrzucamy serek mascarpone wbijamy jako i mieszamy ubijaczka 
  6. Wsypujemy cukrier puder i cukier waniliowy (ja wsypuje na oko) az bedzie odpowiadala slodkosc
  7. Calosc razem mieszamy ubijaczka 
  8. Gotowa mase ukladamy do brytwanek na herbatniki po rowno do kazdej 
  9. Do rozgrzanego piekarnika (150°wstawiamy brytwanki  i pieczemy 10min
  10. Wyciagamy, kiedy ostygna ukladamy truskawki pokrojone w plasterki i posypujemy cukrem pudrem
  11. I mozna jesc 

Smacznego!

Zupa brokulowo - kalafiorowa




  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka 
  • troche selera
  • 1 por 
  • pol malego kalafiora
  • pol malych brokul 
  • 3 srednie ziemniaki
  • mieso na wywar ( np. kurczak )
  • jazynka, pieprz, ziele angielskie, lisc laurowy
  • smietana
  1. Mieso myjemy, wkladamy do garnka i zagotowujemy mieso 
  2. W tym czasie myjemy, obieramy i kroimy warzywa 
  3. Jak juz sie zagotuje mieso wrzucamy marchewke, pietruszke, selera i pora 
  4. Wsypujemy dwie lyzki jarzynki, 5 ziarenek ziela angielskiego, 8 ziarenek pieprzu, 3 liscie laurowe
  5. Wszystko razem gotujemy ok 40min az mieso nie bedzie miekkie
  6. Potem dodajemy pokrojone w kostke ziemniaki i gotujemy ok 10mi
  7. Teraz wrzucamy kalafior i brokuly i znow gotujemy 20min 
  8. Na koniec w misce rozrabiamy smietane z odrobina zupy 
  9. I juz mamy gotowa zupe do sporzycia 

Smacznego!